چند ماهي است که ما شروع به استفاده فعالانه از اينستاگرام براي مقاصد کسب و کاري کرده ايم. وقتي نوبت به اشتراک گذاري عکس هاي شخصي مي رسد، اينستاگرام راهي فوق العاده براي انجام اين کار است.
در اين مقاله، به تشريح اين موضوع خواهم پرداخت که به نظر من اينستاگرام براي کسب و کار چيست، چه کسي بايد و مي تواند از آن استفاده کند، و چرا در کوشش هاي بازاريابي اجتماعي خود زياد از آن استفاده نمي کنيم.
به نظر واضح و روشن مي رسد، اما اگر کالايي فيزيکي در دست داشته داريد، همين الان يک حساب اينستاگرامي باز کنيد و شروع به گذاشتن عکس هاي کالا (کالاهاي) خود در آن نماييد. همانند بازاريابي در شبکه هاي اجتماعي مانند Pinterest، استفاده از اينستاگرام در جهت اهداف کسب و کار باعث مي شود که کالاي شما در يک پلت فرم اجتماعي ديگر نيز نمايان و قابل همرساني شود. پيشاپيش جامعه را از کالاهاي جديد يا نمايش مجموعه بهاره خود مطلع کنيد.
شرکت نايک با 66.2 ميليون دنبال کننده
برند ويکتوريا سيکرِت با 44.7 ميليون دنبال کننده
شرکت کانورس، با 4.9 ميليون دنبال کننده.
عجيب به نظر مي رسد، اما همه ما انتظار داريم که نشنال جئوگرافي عکس هاي فوق العاده تري از تعميرگاه بارني مکانيک در اينستاگرام خود به اشتراک بگذارد. اگر کسب و کار شما همين الان هم از عکس هاي بسيار خوبي برخوردار است، لطفاً آن ها را در حساب اينستاگرامي خود به اشتراک بگذاريد، زيرا همه انتظار دارند که چنين عکس هايي را ببينند. شخصا ً فکر مي کنم اطلاعات پس زمينه اي که با عکس هاي فوق العاده ارائه مي شوند باعث مي شود که اطلاعات با اين عکس ها بيش از پيش زنده و شاداب به نظر برسند. وقتي کسب و کار اصلي شما مقاله ها و عکس هاي عالي است، اينستاگرام قطعاً براي کسب و کار شما مناسب است.
نشنال جئوگرافي با 63.5 ميليون دنبال کننده
GoPro با 10.7 ميليون دنبال کننده
استراليا با 2.4 ميليون دنبال کننده
اگر کسب و کار شما از جامعه اي فعال و برونگرا برخوردار است، مطمئن شويد که از اينستاگرام براي کسب و کار خود استفاده مي کنيد. اگر بتوانيد اين جامعه را درگير کنيد، براي مثال با استفاده از رقابت هاي اينستاگرامي، به راحتي مي توانيد جمعيتي که شما را در اينستاگرام دنبال مي کنند را بيش از پيش رشد و گسترش دهيد. برندهاي بزرگ تر مانند استارباکس و Ben & Jerry’s به خوبي از چنين اجتماعاتي در اينستاگرام بهره برداري مي کنند.
استارباکس با 12.1 ميليون دنبال کننده
Ben & Jerry’s با 676 هزار دنبال کننده
سواچ با 641 هزار دنبال کننده
اينستاگرام براي کسب و کار
گرچه اکثر کسب و کارها قادر به برندسازي شخصي نخواهند بود، بسياري از اشخاص مهم از اينستاگرام به عنوان ابزاري براي برندسازي شخصي خود استفاده مي کنند. براي مثال جاستين بيبر تنها به خاطر عکسي که در آن زبان خود را بيرون آورده بود در صفحه خود 60k کامنت مي گيرد.
جاستين بيبر با 61.5 ميليون دنبال کننده
ريحانا با 45.9 ميليون دنبال کننده
مايلي سايروس با 55.6 ميليون دنبال کننده
در کنار عکاسان حرفه اي، من مطمئن هستم که شما نيز مي توانيد کسب و کارهايي را پيدا کنيد که به خوبي در اينستاگرام مشغول به فعاليت هستند، اما مواردي که در بالا به آن ها اشاره کردم چهار گروه اصلي هستند که من آن ها را پيدا کردم. چند هفته پيش، اينستاگرام اعلام کرد که در حال حاضر بيش از 500 ميليون حساب کاربري دارد. صرف نظر از اينکه چقدر اين حساب ها فعال هستند، روزانه بيش از 70 ميليون عکس و ويدئو در آن همرساني مي شود.
موضوع مشترک تمامي پروفايل هاي کسب و کاري اينستاگرام به نظر مي رسد که يا عکاسي فوق العاده باشد يا ترکيبي از کسب و کار (عکس هاي کالاها) و سرگرمي (يا عکس هاي خنده دار يا عکس کارمندان شاد). من کاملاً با کوان لي از شرکت Buffer موافق هستم که به راهنمايي هاي کسب و کاري مهم زير در مورد اينستاگرام اشاره مي کند:
به طور مرتب و مدام پست بگذاريد اما دقت داشته باشيد که تحميل کننده نباشيد.
تنها کالا را نشان ندهيد، نشان دهيد که با کالاي شما چه کاري مي توان کرد.
در نظر داشته باشيد که فيس بوک، که در سال 2012 اينستاگرام را خريد، همچنان از پايگاه کاربري بسيار بزرگتري برخوردار است. همرساني کوشش هاي اينستاگرامي خود در فيس بوک مي تواند نتايج بسيار خوب و چشمگيري به همراه داشته باشد. افزون بر ترکيب آسان تر فيس بوک و اينستاگرام براي مقاصد کسب و کاري، فيس بوک هشتگ هايي که در اينستاگرام ايجاد شده اند را نيز تکرار مي کند.
اينستاگرام براي کسب و کار
اين هشتگ ها بسيار ارزشمند هستند. در واقع، در اين رابطه نمي توانيد اشتباه کنيد. در مقاله اي مشابه، کوان به يافته اي توسط مکس ولف اشاره مي کند: هر چه از هشتگ هاي بيشتري استفاده کنيد، عکس هاي شما لايک هاي بيشتري مي گيرند. مقاله مزبور به اين موضوع اشاره مي کند که « عکس هاي اينستاگرامي که حداکثر 30 هشتگ دريافت کند، به طور ميانگين، حدود سه برابر لايک بيشتري نسيت به عکس هايي مي گيرد که هشتگ هاي کمتري دارد.»
من نمي خواهم شما را تشويق کنم که به هر عکس 30 هشتگ اضافه کنيد، من به دليل تجربه کاربري بهتر هشتگ هاي کمتري را دوست دارم، اما به نظر مي رسد که هشتگ هاي بيشتر کارايي و تأثير بيشتري دارد. در تنظيم مبتني بر تصوير پلت فرم اجتماعي، مرور کردن عکس ها در اينستاگرام ممکن است کمي دشوار باشد و به همين دليل بيشتر روي هشتگ ها تکيه دارد. مخلص کلام اينکه از هشتگ ها استفاده کنيد.
همانند Pinterest، اينستاگرام نيز درباره تصويرسازي و تجسم شما از شرکتتان است. برخي از برندها و کالاهاي را به راحتي مي توان از طريق اينستاگرام تبليغ کرد، برخي ديگر به نظر مي رسد که کمتر در اين مورد موفق هستند.
گرچه مخاطبان هدف ما ممکن است در اينستاگرام نيز حضور داشته باشند، فيس بوک پلت فرمي موثرتر و شايد راحت تر براي دستيابي به مخاطبان هدف است ( به خاطر جستجو، تجربه، و غيره). اما ما دريافته ايم که راحتي پست گذاري در اينستاگرام، توسعه آن توسط فيس بوک، گسترش استفاده فعال از آن توسط افراد مشهور و برندهاي بزرگ، استفاده از اينستاگرام براي کسب و کار مي تواند گزينه بزرگ بعدي پس از فيس بوک باشد. و به عنوان کلام پاياني بايد بگوييم که برکسي پوشيده نيست که فعاليت در شبکه هاي اجتماعي تا چه اندازه به رشد بازديد و سئو سايت کمک ميکند.
مطالب مرتبط
منبع: https://radmandigital.com/
درباره این سایت